Ik ben vergeten uit te checken of ingecheckt bij de verkeerde vervoerder

Heb je een OV-chipkaart? Dan weet je het inmiddels wel: bij elke rit in- en uitchecken. Maar toch mist iedereen wel eens een uitcheck. Daarom is er nu de website www.uitcheckgemist.nl waar je in drie simpele stappen uw saldo terugvraagt.
Je kunt saldo terug vragen voor de volgende situaties:

  • Vergeten uit te checken.
  • Ingecheckt bij de verkeerde vervoerder.
  • OV-chipkaart in-/uitcheckpalen op perron kapot. Kon niet uitchecken.
  • OV-chipkaart in-/uitcheckpalen in bus kapot. Kon niet uitchecken.

Het werkt als volgt:

Stap 1: aanmelden

Ga naar uitcheckgemist.nl en meld je aan met uw OV-chipkaartnummer. Vul ook de geboortedatum in als je een persoonlijke OV-chipkaart hebt.

Stap 2: invullen

De website toont alle ritten zonder uitcheck. Wilt je van een rit het saldo terugvragen? Vul dan de instaplocatie en eindbestemming in. Geef ook aan of je ben overgestapt. Het saldo is meteen zichtbaar.

Stap 3: ophalen

Het teruggevraagde saldo wordt klaargezet. Je zet het weer op uw OV-chipkaart bij een ophaalautomaat en kunt er daarna meteen mee reizen.

Welke vervoerders doen mee?

Alle vervoerders doen mee met uitcheckgemist.nl

Goed om te weten

  • Je mag 3 keer saldo terugvragen per vervoerder per half kalenderjaar.
  • Je kunt ook saldo terugvragen als u ingecheckt heeft bij de verkeerde vervoerder of als de in-/uitcheckpalen op het perron of in de bus kapot waren.
  • Je hoeft geen account aan te maken om een gemiste check-uit terug te vragen.
  • Voor de zakelijke markt verandert er niets.